Aksi Penggodam Ceroboh, 250rb Akun Twitter diserang

San Francisco – Penggodam yang tidak diketahui identitasnya, mereka menyasarkan akun Twitter dengan mengakses kira-kira berjumlah 250rb akun pengguna aktif, minggu ini. Tetapi hanya berjaya mendapatkan maklumat tertentu seperti alamat e-mail.


Serangan terhadap akun twitter
Menurut laman rangkaian sosial itu, Twitter sendiri sebelumnya telah menangani isut tersebut khususnya menukar semula kata laluan pengguna yang terbabit dengan ancaman penggodam dan mereka akan dimaklumkan tidak lama lagi.

Serangan cyber itu, katanya, berlangsung selama beberapa hari selepas New York Times dan Wall Street Journal mendedahkan bahwa mereka menjadi sasaran usaha penggodaman terancang.

“Serangan tersebut bukanlah kerja amatir, dan kami tidak percaya jika ia adalah kes terpencil. Komunitas penggodam itu sangat canggih dan kami percaya syarikat lain serta pertumbuhan turut mengalami serangan yang sama” katanya di sini, hari ini. Reuters.



Terima Kasih Atas Kunjungan Anda

Judul artikel : Aksi Penggodam Ceroboh, 250rb Akun Twitter diserang
Ditulis Oleh
Rating : 100% based on 99998 ratings. 5 user reviews.
Jika mengutip harap berikan link yang menuju ke artikel Aksi Penggodam Ceroboh, 250rb Akun Twitter diserang ini. Sesama blogger mari saling menghargai. Terima kasih atas perhatiannya

Ditulis Oleh : JSF Hari: Sunday, February 03, 2013 Kategori:

0 comments:

Post a Comment

Jejaring Sosial Favorit memberikan informasi ter-update seputar jejaring sosial terfavorit di Indonesia